BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, February 19, 2011

mencintaimu...sedetik lebih!!

Kekasih? Tidak kiralah apa bentuknya. 
Hitam atau putih ia. Tua atau muda. Buruk atau indah, ia tetap kekasih.

Kekasih yang diberi Tuhan. Itu pelajaran pertama. 
Kekasih yang dikurniakan atas rasa cinta. Rasa cinta yang tidak boleh dibeli dengan harta. Itu pula pelajaran kedua.
Yang jikalau sudah kita namakan kekasih, tentu pulalah ia amat mengasihi kita. Kalau tidakpun sekarang, mungkin sekali ia PERNAH memberi kasihnya. Pelajaran ketiga.
Samada kita kini berpisah atau masih bersama ia, pokok ceritanya ada hati yang pernah gembira bersama. Lalu cocok saja untuk kita bersyukur dan berterima kasih kepada sang pemberi cinta. Bersyukur atas apa jua yang ditakdirkan oleh-Nya. Itu pelajaran keempat.
Lalu jangan meminta2 lagi..terima lah insan yg menyayangi kita seadanya. Lima!



bagi cik sheera, Cinta di dunia ini ada banyak tafsiran dan warnanya. Setiap satunya terpulang kepada pasangan yang membawa cinta. Mereka yang mencoraknya. Jangan pelik dan cemburu jika pasangan lain nampak lebih seronok dan cocok dari diri dan pasangan kamu sendiri. Itu kerana mereka punya hati dan jiwa untuk mewarnai kanvas cinta mereka. Lalu dengan keikhlasan itu maka lahirlah sebuah hubungan yang ceria. Berlandaskan yang molek2 saja. Sudah tentunya bukan dengan pergaduhan!


Sedang kamu sendiri. Kamu memilih warna2 kusam untuk melakar potret hidupmu dan si dia. Dia perlu ikut telunjuk kamu! Kalau tidak, bergaduh! Si dia pula dengan egonya! Dan kalau sudah warna kusam dan ketegangan  yang dikau pilih, kusam dan tegang  jugalah hasilnya... Itulah, 
Tuhan memberimu pilihan, memberimu akal fikiran untuk kau gunakan. Maka, gunakan!



Kadangkala kamu mengatakan cinta itu menyakitkan. Bagaimana?? Bagi cik sheera, ia menyakitkan bila kamu terluka. Bagaimana pula itu?? Itu terjadi bila adanya cemburu + pertengkaran serta hilangnya kepercayaan. Mcm mana pula itu?? Sedah tentunya datang dari perasaan takut dan gentar. Kenapa pula itu?? Sebab kamu sayangi si dia, takut kehilangannya! Jadi mengapa bertengkar?? Kerana tidak percaya! Mengapa…kerana sudah terkikisnya cinta dek api cemburu buta yg semakin marak! Jangan begitu…!!


fikiran cik sheera mengatakan Ada banyak lagi warna2 yang terbuka untuk kita coret pada sehelai kertas yang masih kosong. Ayuh warnakan ia dengan warna2 cinta. Warna2 rindu. Warna2 setia. Warna2 syukur. Warna2 terima kasih. Warna2 penghargaan. Dan warna2 senyuman. Jangan takut, kalau baik yang kita mahukan, maka baik jugalah hasilnya, dengan bantuan Tuhan..jangan 

takut! Sudah cik sheera nyatakan segalanya!


Apa yang cik sheera mahukan darimu, wahai kekasih? Apakah semua yang dimahukan oleh orang yang bernama kekasih? Tidak. Cukuplah sekadar cinta yang berjaga. Kerinduan yang berbela. Kesetiaan yg bersatu. Kasih sayang yang buat selamanya.



Dari kita muda......



Sampai lah kita tua…...


Cukuplah itu. Cukuplah jika dapat mengenggam jemarimu tatkala lemah. Dapat membelainya tatkala gembira. Bersama2 mengharungi dunia yang serba fananya. Hingga sampai satu ketika Tuhan menjemput kita berdua. Untuk dihitung segala pahala dan dosa. Lalu di mahligai sana, kita berdua masih tetap mampu bersama. Ya, itu saja cukuplah. Sedetik lebih selepas selamanya...sedetik lebih menghela segalanya rindu bersama…dan sedetik lebih cik sheera mencintai mu..!!









2 orang conteng di sini..:

redzwanie redzmann said...

sheera..jom join http://redzwanieredzmann.blogspot.com/2011/02/bifas-collezion-2011-contest.html

sheera anastsya said...

wookeeyy! mau view dulu! eheheh