BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, April 1, 2011

insya-Allah!

assalamualaikum..
waktu sekarang menunjukkan pukul 8.49mlm sewaktu entry ini dibuat ditambah2 dgn semangat mmbara yg diaduk bersama pengorbanan & dikacau sebati bersama sakit kepala memikirkannya!
adunan ini kemudiannya diperap selama berminggu dengan cebisan2 sifat dengki melihat mereka yg berjaya dan dipercikkan dengan bersudu2 rasa marah + benci pada yg menghina..
bak kata orang 'biasalah derr...manusia'
memanglah kan..manusia je mcm ni..the way haiwan?? no lah!
haiwan kan xda akal..sebenak-benak (bengap) cik sheera, cik sheera still boleh berfikir..kdg2 berfikir smpai stress! demam! 
sakitnya kepala memikirkan benda yg sama! ouch!
kemudian timbullah semangat yg berkobar2 nk menjadi seperti mereka! ouh! "if i can be like her..her..her..and her!"
kata pun 'if'..engatkan..engatkan!
setakat main engat2kan....cik sheera pun engatkan yg cik sheera akan jadi mcm diorang! born to be or at least trained to be!
but...no! so..what should i do..try to be??
maybe! hurm! tu lah yg cik sheera tgh fikir..
dan insya-Allah boleh...


but...cik sheera tak yakin dgn diri..!! ouh!
sgt susah! kemana keyakinan ni dh lari..(padahal xpernah wujud juga keyakinan ni..terlalu lemah!)
mereka mengutuk! mengata! menghina! ++ ada juga yg puji...cuma! sedikit..itupun ntah ikhlas atau tidak..
huh! adess...mana lah tahu kan...nama pun manusia..
curiga?? ah! tak lah! selalunya firasat hati tu tak pernah salah! jarang sekali tersasar...kann...

fikiran cik sheera selalu meyakinkan...
'biarpun jiwa tak setenang air di kuala, barangkali hati ini tetap layak menghirup udara yang kian damai..pandanganku kini sudah boleh diarah dan dilontar lebih jauh kerana banyak lagi landskap berwarna pelangi yang mahu dinikmati..menelah ke dalam mata dan hati...aku lega!! tak gusar lagi oleh kejian atau hinaan yg pernah meracun benak fikiran..kini aku bangkit..!! meskipun hanya di dalam khayalan.....'

jadi..insya-Allah! segalanya akan lancar..biarpun susah senang suka duka silih berganti..kerana kadang2 apa yg kita rasa tak semestinya betul..dan apa yg kita keluhkan..selalunya akan terjadi bilamana hati dan fikiran tertumpu pada kesusahan sahaja! barangkali apa yg kita keluhkan sebenarnya ada kebaikan..i means, it's vice versa! sebab...kita yg menjadikan apa yg kita jadi sekarang..kann..

now..as people always say that in everyone, there is a star shining & stunning that we must find it and have it..but how?? haa..perkataan 'how' ni lah yg membuatkan bnykkkk manusia (selalunya melayu) mundur! kelam kabut! xberusaha! ++ tak yakin diri (mcm cik sheera)
hhmmm..am i right?? ouh...
so..apa2 pun..marilah kita sama2 minum kopi O untuk releks kan otak yg berdenyut2 nih...semoga esok lebih baik dari hari ni..insya-Allah..amin..!!

0 orang conteng di sini..: