BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, August 14, 2011

Down ! Down ! Down ! Up again... for Love !

..kalau memang harus begitu..
tak perlu lah kau buat aku mengerti
sudah ku takluki keseluruhan hati dan jiwa ini
sudah aku muhasabah..sudah ku kaji
segalanya..sudah ku bayangkan segala pahit manis
berlagu..tak siapa yang tahu..
menyesal kerana tugu ku tak kebal..
tiada pertimbangan..
keheningan malam langsung tak memberi
ketenteraman..
dan kisahku yang masih panjang......
menambahkan berat hati dan jiwa.....
menambahkan luka pada hidup insan lain....
semakin aku hidup, semakin kuasa hitam
menghalang aku berhenti dri membahagiakan 
insan sekeliling..
payahnya jiwa mahu meluahkan segalanya...
aku rela dijauhi..aku sanggup!

kisah hidupku masih panjang....
aku tak pernah bisa menyenangkan hati insan
sekelilingku..
kehadiranku sentiasa dikelilingi
awan kelam..hitam..gelap !! sentiasa
dikuasai air mata..
sungguh! tak pernah ku pinta hidup begini..
hidup dibenci diri sendri..
hidup membawa kesedihan..kepedihan..
tak pernah ada hak yg terbaik..
pasti ada yg aku tolak..pasti ada yg aku runtuhkan!
saat kau kembali tersenyum girang,
saat itu juga bibirku membicarakan sesuatu yg bisa
mencarikkan segaris senyuman itu!
tak bisa aku menahan...
sakitnya aku...
sedih hatiku...
banyak dugaan yg mendekat, aku lemah!
aku rapuh....aku tak berdaya....
aku benci diriku sendri..!!!


ku tahu kau selalu ingin denganku..
ku lakukan yang terbaik yang bisa ku lakukan..
Tuhan yang tahu ku cinta kau..
tapi maafkanlah segala keterlanjuran..
segala kesalahan yang aku tahu membuatmu
semakin menjauhi ku..aku rela itu..
aku rela demi kebahagiaanmu...
supaya kau tak selalu di selubungi kesediahan 
lagi...supaya kau dapat kebahagiaan yang sebenarnya!
sesungguhnya ampunkanlah segala kesalahanku!
aku tak bisa melakukan yg terbaik
untukmu..bahkan tak mampu menjadi yang terbaik..
saat cinta bertutur mencipta satu nama..
hati ini lemah..hati ini rapuh!
tak bisa menahan keabadian cinta...

saat cinta di ubun-ubun..
saat garis tangan terlakar, tak bisa aku
menentang segala perkara di luar kawalan..
tak terniat sedikit pun menyakitimu..
tak bisa aku paksa walaupun hatiku menjerit
menyesali apa yang terjadi..
sungguh! bukan pintaku..bukan niatku!
saat hatimu terluka, denyut nadi menjadi laju!
jantung berdegup kencang!
kembang kempis dadaku menahan marah atas 
kebodohan sendiri..
kenapa aku tak mampu menjaga kebahagiaan ini..
kenapa aku tak mampu menahan segala kejernihan
jiwamu..senyumanmu..
aku tak mampu menjadi mimpi indah dlm tidurmu!
aku tak mampu menjadi sesuatu yg bisa 
kau banggakan! kerana langkah kaki ku selalu
tempang! selalu merosakkan segalanya..
hati ku telah letih..letih mengutuk jiwa sendiri..
tapi aku ingin kau tahu..
aku selalu memujamu! bererti hanya kau di hati..
bayang mu sentiasa jelas kelihatan!
rinduku terhadapmu memanggil-manggil
seperti udara yang aku hela..
rindu ku padamu tak tergambar...
tapi aku sentiasa merosakkan segalanya!!
aku benci akan diriku ...!!
maafkan aku..ampunkan aku..

aku merasa hilang...dan sepi...
sepi....sepi tanpa dirimu....
ketika waktu mendatangkan cinta..aku memutuskan
untuk memilihmu..namun aku selalu
menitiskan jiwa yang parah..parah!!
anganku selalu tinggi..
tinggi utk meraihmu..tapi aku tak mampu!
tak mampu untuk menyelamatkan jiwa mu dari
segala keperitan yang aku sendiri ciptakan...
aku tak berguna...aku tak mampu tempuhi
jalan yang jauh....
aku selalu berlebihan mendekatimu..
namun saat kau juga meraihku, aku sendiri memutuskan
tali kebahgiaan tu..
kenapa aku ?? kenapa!!!!
bodoh sungguh.......

dengarlah suaraku berharap...
ku akan cuba mencari setiap jalan pulang!
pulang demi merawat segalanya..
terima kasih kerana masih setia disisi..
tak kan ku biarkan kau menyendiri lagi..
aku akan menghiasi hari mu di saat matamu
terbuka bangun dari tidurmu..
akan ku ucapkan kata cinta padamu..
akan ku katakan padamu...aku sangat mencintaimu!
sungguh.....dan
aku ku bayangkan segala manis kita demi 
kebahagiaan yang akan aku sulamkan sedikit demi 
sedikit...akanku raih kau semula ke dalam
pelukanku...
biar payah jiwa meluahkan, andai kau jujur memahami,
tiada ku menjauhi demi melalui
kisah kita yang masih panjang......bersama mu!!
insya-Allah..

tak pernah ada yang bisa menghiasi diriku..
hanya dirimu..aku inginkan dirimu..
selalu menemui diriku..
biarpun di saat lidah kelu tak terkata...
aku tetap menyanyangi mu..
selamanya...
mengertilah sayang perasaan ini..
maaf aku selalu menolak indahnya cinta
tanpa ku sedar...maaf...!!!
ku berjaji kerana cinta..akan aku teguh menjaga senyumanmu semula..aku mahu kau tersenyum!
aku tak mahu melakukan kesalahan yang sama
lagi..aku tak mahu membiarkan kuasa awan hitam
menyelubungi kasih kita....
maafkan aku cinta...

terkadang aku tersepit di antara mahu membahagiakan mu dengan tidak mahu menghancurkan hatimu!
tapi kau memberikan aku satu harapan..
kau terbaik..kau mencintaiku..
kau setia di sisiku...
ya Tuhanku, teguhkanlah rasa cinta ini..
pinjamkanlah aku kekuatan dari-Mu..
maafkan aku demi tidak menjadi hamba-Mu yg terbaik selama ini..dengarkan lah aku..ampunkan aku..
aku tetap di sini menunggunya dan berharap di hatinya masih punya cinta kami walaupun aku selalu merosakkan 
cinta itu...aku berharap...teguh berharap!
amin...

maafkan aku sayang.....
aku cintakan kau....
terlalu mengasihi kau sehingga aku menolak 
segala cinta lain yang mendekat..
semua itu kerana aku cinta kau..!!
aku tak kan pernah berubah..
percayalah sayang...
teguhlah bersamaku..sesungguhnya tak terniat
membawa malang dalam hidupmu!
tak terlintas membawa susah padamu!!
maafkan aku....
aku akan cuba lakukan yang terbaik..
segala yang aku mampu...
percayalah aku...jika tak, sakit nya aku!
sedihnya aku ...
tolonglah kau tetap percaya padaku..
semua ni kerana aku cinta kau..
aku akan mencari setiap titisan kebahagiaan yang
ada di muka bumi ini dan aku akan kandungkan
semua kebahagiaan itu di dalam karung emas..
akan ku hadiahkan kebahagiaan itu padamu!
selamanya bersama mengecap bahagia sayang..
insya-Allah...
terima kasih sayang...
sujud syukur padamu Ya Allah untuk cinta ini..
Alhamdulillah...

nukilan buatmu kekasih hati F :
CIK SHEERA 

0 orang conteng di sini..: